5. Probleemilahendus

5.1. Tehniliste probleemide lahendamine – õpilane teeb veaotsinguga kindlaks tehnilised probleemid ning leiab võimalikud lahendused (veaotsingust kuni komplekssemate probleemideni)

I kooliaste

Õpilane otsib abi ja kirjeldab tekkinud probleemi, kui digivahend või -rakendus ei tööta 

II kooliaste

Õpilane tuvastab ja lahendab iseseisvalt (vajaduse korral juhendi järgi) lihtsamaid probleeme, mis tekivad, kui digivahendid, programmid või rakendused ei tööta.

III kooliaste

Õpilane: 1) leiab teavet ning abi tehniliste probleemide lahendamiseks ja veaotsinguks etteantud allikaid kasutades; 2) leiab alternatiivseid võimalusi probleemide lahendamiseks. 

IV kooliaste

Õpilane: 1) leiab erinevaid allikaid kasutades iseseisvalt teavet ning abi tehniliste probleemide lahendamiseks ja veaotsinguks; 2) Õpilane juhendab teisi lihtsamate tehniliste probleemide lahendamisel ja lahenduste leidmisel. 



5.2. Vajaduste väljaselgitamine ja neile tehnoloogiliste lahenduste leidmine – õpilane valib ning hindab kriitiliselt enda vajaduste järgi sobivaid tehnoloogilisi võimalusi ja digilahendusi.

I kooliaste

Õpilane valib sobiva digilahenduse etteantud ülesande lahendamiseks, kasutades juhendaja abi. 

II kooliaste

Õpilane: 1) hindab valitud digivahendi või rakenduse sobivust, lähtudes selle funktsionaalsusest; 2) soovitab koostööülesannetes rühmale digivahendeid ja töötab rühma valitud vahendiga.

IIIkooliaste

Õpilane: 1) kasutab sihipäraselt ja loovalt digitehnoloogia võimalusi elulisi probleeme lahendades ning oma õppimist tõhustades; 2) kirjeldab tehnoloogia toimimist ja arengusuundi erinevates eluvaldkondades.

IV kooliaste

Õpilane analüüsib vajadusest lähtuvalt erinevate digitehnoloogiasuundade kasutamise tõhusust ja mõju ning esitab analüüsile tuginevaid otsuseid ja soovitusi.



5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine – õpilane rakendab tehnoloogiat loovalt eneseväljendamiseks ja probleemidele uudsete lahenduste leidmiseks.

I kooliaste

Õpilane kasutab õpetaja juhendamisel digitehnoloogiat loomingulisel eesmärgil

II kooliaste

Õpilane kasutab digivahendeid sihipäraselt, et esitada ja lahendada ennast või teisi huvitav ülesanne.

IIIkooliaste

Õpilane: 1) kasutab digivahendeid probleemide lahendamiseks ning algatab koostööd uuenduslike lahenduste väljatöötamiseks; 2) lahendab digivahenditega igapäevaelu erinevates valdkondades tekkivaid küsimusi, mis nõuavad matemaatilisloogilist mõtlemist; 3) rakendab digitehnoloogia võimalusi eneseväljenduses ja teadmiste loomises.

IV kooliaste

Õpilane: 1) osaleb koostöös kaasõpilaste ja/või tehnoloogiafirmaga innovaatilises arendusprojektis; 2) kirjeldab tehnoloogilise, majandusliku, sotsiaalse ning kultuurilise innovatsiooni vastastikuseid mõjusid ja omavahelisi seoseid.



5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine – õpilane rakendab tehnoloogiat loovalt eneseväljendamiseks ja probleemidele uudsete lahenduste leidmiseks.

I kooliaste

Õpilane kirjeldab oma sõnadega enda digipädevuse taset ja arenguvõimalusi juhendaja abil.

II kooliaste

Õpilane: 1) suunab oma digitehnoloogiaalast õppimist, kasutades juhendaja abi; 2) hoiab end kursis digitehnoloogia uute arengusuundadega, lähtudes vajadusest

IIIkooliaste

Õpilane: 1) Analüüsib oma digipädevust, lähtudes isiklikult olulistest eesmärkidest; 2) selgitab välja puudujäägid oma digipädevuses ja kavandab vajalikud tegevused nende kõrvaldamiseks.

IV kooliaste

Õpilane: 1) analüüsib ja hindab oma digipädevust ja kogemusi digitehnoloogiat kasutades ning plaanib teadlikult digipädevuse arengut; 2) nõustab ja toetab teisi digipädevuse arendamisel.