Õpilane:
1) kasutab digivahendeid kodus ja koolis heaperemehelikult;
2) loetleb digivahendite kasutamisega seotud riske;
3) pöördub vajadusel abi saamiseks juhendaja poole.
Õpilane:
1) kaitseb oma digivahendeid, rakendades turvameetmeid (nt viiruse- ja pahavaratõrje, jälitusrakendused jne);
2) ühendab ja ühildab turvaliselt digivahendite külge erinevaid lisaseadmeid (nt mälupulk, hiir, printer, väline kõvaketas);
3) jälgib digiseademete lahtiühendamisel ettenähtud reegleid.
Õpilane:
1) kasutab digitehnoloogiat eesmärgipäraselt ja riske arvestades;
2) rakendab turvameetmeid, kui seade on ohus (nt nakatunud viirusega, sattunud vette).
Õpilane analüüsib avalikus ruumis turvameetmete rakendamiseks üldkehtivaid reegleid ning kirjeldab vajalikku tegevust nende rikkumise korral.
Õpilane põhjendab konkreetseid näiteid kasutades, miks ei tohi avaldada delikaatset teavet (enda ja teiste kohta) avalikus keskkonnas.
Õpilane:
1) loob ja rakendab tugevaid paroole, kaitsmaks enda digitaalset identiteeti väärkasutuse eest privaatses ja avalikus keskkonnas;
2) ei avalda delikaatset teavet enda ja teiste kohta avalikus keskkonnas.
Õpilane eristab digikeskkondade turvatasemeid (nt http vs. https, turvasertifikaadid) ning arvestab neid erinevaid veebikeskkondi kasutades.
Õpilane analüüsib ja esitab seisukohti ning näiteid tehnoloogiliste uuenduste mõju kohta inimeste töökeskkonnale nii minevikus, tänapäeval kui ka tulevikus.
Õpilane kasutab digitehnoloogiat tervist säästvalt/hoidvalt (valib õige istumisasendi, jälgib seadme kasutamise kestust ja kohta, kohandab seadme nägemist säästvalt ja valguse järgi).
Õpilane kirjeldab digivahendi väärkasutamisest tekkida võivaid ohte tervisele (sõltuvus, liigese- ja rühivead, nägemise halvenemine) ning väldib igapäevatöös digitehnoloogiaga seotud ohte, sealjuures tehes võimlemisharjutusi (silmadele, randmetele jne).
Õpilane analüüsib tehnoloogia mõju igapäevaelule ja keskkonnale, otsides tasakaalu digikeskkonna ja füüsilise keskkonna kasutamise vahel.
Õpilane:
1) hindab digivahendite kasutamisega seotud terviseriske (alates ergonoomika aspektidest kuni tehnoloogiasõltuvuseni);
2) toob näiteid, kuidas digikeskkond võib muuta elu paremaks või halvemaks, lähtudes sellest, kuidas seda kasutatakse ja mis reegleid järgitakse.
Õpilane toob näiteid ja seostab tehnoloogia kasutamist keskkonnahoiuga
Õpilane:
1) kirjeldab digitehnoloogia kasutamisega seotud positiivseid ja negatiivseid mõjusid keskkonnale;
2) rakendab digitehnoloogiat energia- ja ressursisäästlikult.
Õpilane:
1) analüüsib digitehnoloogia arengu positiivseid ja negatiivseid mõjusid keskkonnale (nt loodus-, majandus-, kultuurikeskkonnale jne);
2) teeb põhjendatud otsuseid digitehnoloogiat valides (nt teavet luues ja tarbides, seadmeid ostes, parandades).
Õpilane sõnastab enda seisukoha ning seda toetavad argumendid digitehnoloogia ja keskkonna teemadel ja hindab digitehnoloogia kasutamise võimalusi, probleeme jm keskkonna kaitsmise kontekstis.